چند حقیقت جالب درباره زبان بدن

برگزار کننده گیلارو در کسب و کار 1402/07/22
اشتراک گذاری
چند حقیقت جالب درباره زبان بدن
تصوارت غلط زیادی درباره زبان بدن وجود دارد. به عنوان مثال بسیاری از کتاب ها، از جمله کتاب های پر فروش جهان، می گویند شما با خواندن این مطلب به راحتی می توانید افراد اطرافتان را به راحتی بفهمید. اما به این سادگی ها هم نیست. درست است که با تمرین زیاد می توانید کمی از ارتباطات غیرکلامی را متوجه شوید، اما نه که بتوانید کامل احساسات افراد را تشخیص دهید. در این مقاله می توانید به چند حقیقت جالب درباره ارتباطات غیر کلامی دست پیدا کنید.

زبان بدن یک زبان نیست! همان طور که می دانید هیچ فرهنگ لغتی برای ارتباطات غیر کلامی وجود ندارد. معنای یک نشانه غیر کلامی خاص، مانند یک ژست منحصر به فرد یا حرکت چشم، می تواند به زمینه فرد و رابطه بین فرستنده و گیرنده بستگی داشته باشد. فقط چند حرکت استثنا هستند که به عنوان نشانه شناخته شده اند و در همه جا معنی یکسانی دارند. مثلا کلمه ی ok در همه جا با چسباندن انگشت شست و اشاره نشان داده می شود. پس شما نمی توانید آن قدر ها هم راحت از زبان بدن دیگران چیزی متوجه شوید.

بعضی از نشانه های چهره نیز جهانی هستند و ما به راحتی می توانیم آن ها را تشخیص دهیم. یک چهره به راحتی می تواند نشان دهد فرد در حال حاضر عصبی است، شاد است و یا غم و اندوه دارد و این نشانه ها در تمام فرهنگ ها در سراسر جهان یکسان است. اما مشکل اساسی آن جا است آن قدرها هم نمی شود به چهره ها اعتماد کرد و حالت آن ها را تشخیص داد. بدون آموزش کار بسیار سختی است بتوانیم یک چهره و حالت واقعی را از یک لبخند و یا گریه الکی تشخیص دهیم.

تنها عده ای از مردم می توانند به راحتی ارتباطات غیر کلامی ارسال کنند و تنها عده ای می توانند معانی ارتباطات غیر کلامی را متوجه شوند. به همین دلیل است که همه ما نمی توانیم قاطعانه بگوییم می توانیم در رابطه با زبان بدن اطلاعات کامل داشته و آن ها را تشخیص دهیم.

تشخیص دروغ تقریبا غیر ممکن است. همه ما فکر می کنیم از روی زبان بدن به راحتی می توانیم متوجه شویم فرد مقابلمان به ما دروغ می گوید یا خیر. مثلا کسی که دروغ می گوید نمی تواند مستقیم به چشم هایتان نگاه کند و یا حرکات و تیک های عصبی از خود نشان می دهد. اما تقریبا غیر ممکن است با خواندن زبان بدن فردی بتوانیم به درستی تشخیص دهیم آن فرد دروغ گو است یا خیر. هر چند دروغ و فریب زدن دیگران باعث ایجاد آشفتگی می شود اما ممکن است این آشفتگی در هر فردی متفاوت باشد. مثلا کسی کاملا صادق به نظر برسد و فردی دیگر چهره ای گناهکار. اما تحقیقات نشان داده تنها افراد بسیار کمی می توانند مسلط باشند و دروغ را ماهرانه بیان کنند اما باز هم این افراد نمی توانند کاملا در کارشان دقیق باشند.

نظرات (0)

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید